Przedszkole Samorządowe w Sośniach - Witamy!
Informacja Dyrektora
Informujemy, że do 14 czerwca 2020r. została przedłużona przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty. Dalej kontynuujemy nauczanie na odległość.
Przedszkolaki pamiętają o 100 rocznicy urodzin świętego Janie Pawle II
FAMILY
FAMILY – zabawy językowe, karty pracy, piosenki dla grup
Żabki, Pszczółki, Motylki i Biedronki
Maj to również miesiąc w którym jednym z głównych tematów to Rodzina. Dlatego w tym tygodniu wzbogacamy słownictwo związane z członkami rodziny. Poniżej znajdują się karty pracy, propozycje zabaw oraz gier, a także piosenki do nauki. Karty pracy.
Słowa związane z członkami rodziny wykorzystane w kartach pracy:
family (rodzina),
mum (mama),
dad (tata),
baby (dziecko),
grandma (babcia),
grandpa (dziadek).
PROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:
Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.
Możemy pokazać także rodzinną fotografię przedstawiającą różnych członków rodziny. Przy okazji utrwalamy liczebniki – liczymy wszystkich członków rodziny.
Krótki film prezentujący słownictwo związane z członkami rodziny:
Propozycje gier i zabaw do przeprowadzenia w domu dla 3, 4, 5 i 6-latków:
Who is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające członków rodziny. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkich członków rodziny po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty przedstawiające dane osoby razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną z rodziną. Dziecko nazywa wybranego przez Rodzica członka rodziny. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie karty zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
PIOSENKI DO NAUKI/PRZESŁUCHANIA:
FINGER FAMILY
FIVE FINGERS
·https://youtu.be/Ic7b5tvYaeQ
WHERE IS DADDY?
BABY SHARK
PRZYKŁADOWE KARTY PRACY (W ZAŁĄCZNIKU)
DLA 3, 4, 5 i 6-LATKÓW
W razie pytań lub trudności związanych z ćwiczeniami, zapraszam do kontaktu.
Życzę przyjemnej nauki! Magdalena Pinkowska
Insects and bugs
Insects and bugs – karty pracy, zabawy językowe, piosenki dzieci z grupy Biedronki, Motylki, Pszczólki i Żabki
Maj uważany jest przez wielu jako najpiękniejszy i najprzyjemniejszy miesiąc. Jest już w miarę zielono, słychać śpiew ptaków, pojawiają się wiosenne owady, różne robaczki.
Dlatego w tym tygodniu wzbogacamy słownictwo związane z owadami. Poniżej znajdują się karty pracy, propozycje zabaw oraz gier, a także piosenki do nauki.
Słowa związane z owadami i robaczkami: ladybird, butterfly, dragonfly, bee, ant, mosquito
Ladybird [lejdibeed] – biedronka
Butterfly [baterflaj] – motyl
Dragonfly [dragonflaj] – ważka
Bee [bii] – pszczoła
Ant [ant] – mrówka
Mosquito [moskito] – komar
WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:
Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa. Możemy to zrobić w taki sposób:
Nauczyciel: Look, it’s a ladybird. Do you like it? Yes or No? Repeat! A ladybird!
Tak samo postępujemy z kolejnymi słowami i wspólnie z dziećmi powtarzamy słowa kilkakrotnie. Na utrwalenie, wybieramy jeden obrazek i pytamy: What is it? Yes, it’s a ladybird, itd. Możemy także poprosić dzieci o wskazywanie wybranego przez nas obrazka: „Show me a ladybird”, „Show me a butterfly”, „Show me a mosquito”.
Krótki film prezentujący słownictwo związane z owadami:
Garden Animals
Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu dla BIEDRONEK, MOTYLKÓW, PSZCZÓŁEK ORAZ ŻABEK
Which one is missing?
– rozkładamy karty obrazkowe związane z przyrodą na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
Memory
– drukujemy podwójnie obrazki przedstawiające owady. Zadaniem dziecka jest odszukiwanie par i nazywanie owadów po angielsku.
Hot or cold?
– Chowamy dowolną kartę obrazkową i zachęcamy dzieci do ich szukania. Kiedy zbliżają się do kryjówki, powtarzamy: Hot!, a gdy są od niej daleko – Cold!
Look and find!
– Rozkładamy karty obrazkowe przed sobą powtarzając kilkakrotnie ich nazwy. Odwracamy wszystkie karty i ponownie powtarzamy ich nazwy. Zadaniem dzieci jest odnajdywanie wskazanych obrazków. Pytamy: Where is a ladybird? (Gdzie jest biedronka?), itd.
Tower –
na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną z przyrodą. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica kartę. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
PIOSENKI DO NAUKI:
THE ANTS GO MARCHING
https://www.youtube.com/watch?v=2S__fbCGwOM
LADYBIRD
https://www.youtube.com/watch?v=BXPuruONztA
PRZYKŁADOWE KARTY PRACYDLA 3, 4, 5 i 6-LATKÓW
Karty pracy na stronie są mojego autorstwa. Materiały do druku można pobrać w pdf na samym dole wpisu klikając w odpowiednie odnośniki.
W razie pytań lub trudności związanych z ćwiczeniami, zapraszam do kontaktu
Pozdrawiam mgr Magdalena Pinkowska